مقاصد پاییزی برای سفر کردن در شمال ایران
نوشته شده توسط : hsi

 

سفر کردن به طبیعت و مناطق سرسبز هرگز تکراری نمی‌شود. این مقاصد برای هر کسی اولویت اول را دارند. احساس آرامشی که از طبیعت به ما انسان‌ها منتقل می شود، چیزی‌ست که از هیچ  راه دیگری به دست نمی‌آید. هر چقدر هم شهرها شلوغ‌تر و پر جمعیت‌تر می‌شوند، تمایل افراد برای پیدا کردن یک مقصد خوش آب و هوا، حداقل برای گذرندان تعطیلات آخر هفته بیشتر می‌شود.

به مرور زمان روستاهای سرسبز، مخصوصاً جاهایی که به تهران نزدیک هستند بین افرادی که علاقه مند به سفرند، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. کم کم جاهای بکر برای سفر رفتن پیدا شد و تورهای مختلفی هم به سمت این مناطق به راه افتاد. تورهایی که شاید کمتر از یک روز زمان نیاز داشته باشند اما از لحظه اول تا ثانیه آخر با شادی و خوشی همراه هستند.

فصل پاییز یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت رفتن، مخصوصا در مناطق شمالی ایران است. در این زمان است که درختان از ترکیب رنگ سبز، به رنگ‌های زیبایی پاییزی، یعنی همان زرد و نارنجی و قرمز تغییر شکل می‌دهند. انگار خدا با صبر و حوصله زیاد آبرنگ را برداشته و شروع به رنگ کردن بوم نقاشی بزرگی به وسعت یک جنگل کرده باشد.

پیشنهاد ما این است که حتماً در فصل پاییز (مخصوصاً در ماه آبان) برنامه‌ای برای سفر در نظر داشته باشید. حتی اگر فرصت ندارید، دو روز آخر هفته‌تان را برای سفر کردن خالی کنید. میزان انرژی و حس خوبی که این سفر کوتاه روی شما خواهد گذاشت، آنقدر زیاد است که قطعاً ارزشش را دارد.

مقاصد پاییزی برای سفر کردن در شمال ایران

در این مقاله امروز در مورد تمام مقاصدی شمال کشور که می‌توانید برای سفر کردن در پاییز از آن‌ها استفاده کنید، صحبت کرده‌ایم. این شهرها و روستاها را هم با ماشین شخصی می‌توانید به راحتی پیدا کنید و هم برنامه‌های تور مسافرتی زیادی برای این مقاصد وجود دارد. اگر دوست دارید با ماشین شخصی خودتان راهی سفر شوید هم نگران اجاره سوئیت یا اجاره ویلا در شمال نباشید. میتوانید

دقت کنید که در زمان سفرتان به این مناطق باید وظیفه‌هایتان به عنوان یک مسافر را به طور کامل انجام دهید. شما یک مقام مسئول نیستید که بتوانید امکانات لازم برای زندگی و رفاه را به این مناطق بیاورید؛ اما در نوع خودتان می‌توانید کمک کنید.

مثلاً همین که حواستان به زباله‌ها باشد، اثر زیادی در سالم باقی ماندن این مناطق دارد. حتی ته سیگار و پوست تخمه هم جزو زباله محسوب می‌شود؛ پس حواستان به زباله‌ها و تمیز ماندن مناطق طبیعی باشد. اگر وارد یک روستا می‌شوید باید مراقب حریم شخصی ملک‌ها باشید تا خدای نکرده از بین بومی‌های روستا کسی آزرده خاطر نشود. رعایت کردن همین موارد ساده می‌تواند بهترین کاری باشد که از دست شما برمی‌آید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: